Rak prostaty

Kampania "Nie krępuj się, zerwij z milczeniem"

Trzecia edycja programu poświęcona została mężczyznom i profilaktyce raka prostaty. Po raz kolejny młodzież stanęła przed trudnym zadaniem stworzenia kampanii społecznej, która przekona mężczyzn do regularnych badań. Laureatkami tej edycji zostały uczennice z XXIII Liceum Ogólnokształcącego im. ks. prof. J. Tischnera z Łodzi z hasłem „Nie krępuj się, zerwij z milczeniem”. W spocie telewizyjnym widzimy pacjenta niepewnie wchodzącego do gabinetu lekarskiego. Mimo pytań lekarza pacjent nie odpowiada, jaki jest powód jego wizyty. Główną rolę odgrywa narastająca, nienaturalna cisza, która buduje napięcie. Dopiero po zachęcie lekarza pacjent decyduje się przerwać milczenie – symbolizuje to zerwanie plastra z ust. Ideą przewodnią kampanii jest odwołanie się do faktu, że rak prostaty to temat tabu, o którym nie mówi się wcale.

„Kampania stworzona przez zespół z Łodzi była pierwszą w Polsce kampanią dotyczącą profilaktyki raka prostaty. Motyw plastra jest wyrazistym symbolem skrępowania, a spot może zaskakiwać swoim rozwiązaniem dzięki wykorzystaniu głównego pomysłu: zrywania plastra z ust pacjenta jako symbolu zakończenia zmowy milczenia” – podkreśla dr n. med. Janusz Meder, Prezes Polskiej Unii Onkologii.

Więcej informacji na: zbadajprostate.pl »

Nasze Poprzednie Kampanie: