Rak płuca

Kampania "Nie każdy związek przetrwa próbę czasu. Nie wiąż się z papierosem"

Kampania „Nie wiąż się z papierosem” zwyciężyła w czwartej edycji „Mam Haka na Raka”, dedykowanej rakowi płuca. Autorkami są uczennice z I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica z Lublina. Projekt stworzony przez licealistki ujmuje problematykę palenia papierosów w niekonwencjonalny sposób. Bohaterką kampanii jest młoda kobieta, palaczka, zawierająca „związek małżeński” z papierosem. Na początku spotu telewizyjnego widzimy, jak w białej sukni z zadowoleniem oddaje się nałogowi. Następnie obserwujemy ją w różnych momentach życia, w których papieros jest nieodłącznym elementem. Na wakacjach, w pracy, na spacerze, kolacji, w czasie imprezy – bohaterka wydaje się nie funkcjonować bez nałogu. Jej relacja z papierosem okazuje się jednak nie mieć szczęśliwego zakończenia. Związek kończy choroba – rak płuca – będąca wynikiem nałogu bohaterki.

„Coraz więcej Polek zaczyna palenie w bardzo młodym wieku. Zaskakujący koniec spotu przedstawiający kobietę w szpitalu ma zniechęcać młodych ludzi do rozpoczynania palenia” – mówi Jerzy Toczyski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny GlaxoSmithKline Pharmaceuticals.

Więcej informacji na: niezpapierosem.pl »

Nasze Poprzednie Kampanie: