Rak jelita grubego

Kampania „Zabezpiecz tyły, zrób kolonoskopię”

Jubileuszowa 5 edycja programu „Mam Haka na Raka” była poświęcona rakowi jelita grubego, a zwycięska kampania pojawiła się w mediach pod hasłem „Zabezpiecz tyły, zrób kolonoskopię”. Laureatkami zostały uczennice z Zespołu Szkół Technicznych „Mechanik” w Jeleniej Górze.

Scenariusz zwycięskiego projektu osadzony jest na kanwie historii mafii. Jej członkowie na co dzień otoczeni władzą i pieniędzmi wszędzie czują się bezpieczni. Jednak codzienną rutynę związaną ze zbieraniem haraczy i spożywaniem typowo włoskich, obfitych kolacji przerywa nieoczekiwane zajście – przez okno do pomieszczenia wrzucony zostaje kamień owinięty kartką z wypisaną groźbą „Idę po ciebie, don Pablo. W tym roku załatwiłem już 14 tysięcy bardziej niewinnych niż ty”. Następnie członkowie mafii słyszą silne walenie do tylnych drzwi, do których dobija się wróg. Przerażony szef wzywa posiłki, które mają „Zabezpieczyć tyły!” przed… rakiem jelita grubego. Zaskakująca puenta spotu ma na celu uzmysłowić, że rak może dotknąć każdego z nas, a najskuteczniejszą metodą walki z nim jest profilaktyka – a więc wykonanie kolonoskopii.

Więcej informacji na: zrobkolonoskopie.pl »

Nasze Poprzednie Kampanie: